System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Karnice
UCHWAŁA Nr XXV/116/97
Rady Gminy w Karnicach
z dnia 11 czerwca 1997 roku
w sprawie ustalenia zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Karnice.
Na podstawie art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. Nr 132 poz. 622/ Rada Gminy w Karnicach uchwala co następuje:
§ 1.
Ustala się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy w Karnicach stanowiące załącznik do uchwały.
§ 2.
Utrzymanie czystości i porządku stanowi obowiązek:
właścicieli i zarządców nieruchomości,
użytkowników lokali, nieruchomości oraz obiektów przeznaczonych do celów handlowych, gastronomicznych, jak też obiektów przeznaczonych na cele użyteczności publicznej,
kierowników i inwestorów budów - w stosunku do nieruchomości będących terenami budowy,
jednostek organizacyjnych użytkujących tereny służące komunikacji publicznej,
zarządy dróg e stosunku do dróg publicznych,
zarządy lasów w stosunku do nieruchomości leśnych,
jednostek samorządowych w odniesieniu do pozostałych terenów.
§ 3.
Podmioty wymienione w § 2 w okresie 6 miesięcy od dnia wejścia w życie uchwały stworzą na własnej nieruchomości odpowiednie warunki do realizacji szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Karnice w szczególności:
wybudowanie odstojników na nieczystości płynne oraz na gromadzenie obornika,
wyposażenie nieruchomości w urządzenia do gromadzenia odpadów stałych,
doprowadzenie tymczasowych obiektów budowlanych położonych przy budynkach wielorodzinnych do stanu spełniających warunki estetyczne, sanitarne i przeciwpożarowe.
§ 4.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy w Karnicach.
§ 5.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z zastrzeżeniem § 3 uchwały i podaje się do publicznej wiadomości na tablicach ogłoszeń.
Załącznik do uchwały
Rady Gminy Karnice
Nr XXV/116/97
z dnia 11 czerwca 1997 r.
Zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Karnice
POSTANOWIENIA OGÓLNE
Utrzymanie czystości i porządku polega na usuwaniu z terenów nieruchomości odpadów i innych zanieczyszczeń powstających w związku z bytowaniem człowieka i jego działalności oraz na oczyszczaniu ze śmieci, odpadów, śniegu, lodu i błota z chodników ulic, dróg i placów publicznych.
Ilekroć w uchwale jest mowa o odpadach komunalnych - należy przez to rozumieć stałe i ciekłe odpady powstające w gospodarstwach domowych, w obiektach użyteczności publicznej i obsługi ludności w tym nieczystości gromadzone w zbiornikach bezodpływowych, porzucone wraki pojazdów mechanicznych oraz odpady uliczne z wyjątkiem odpadów niebezpiecznych z zakładów weterynaryjnych.
Odpady poprodukcyjne należy składować w miejscach wskazanych przez Terenową Stację w uzgodnieniu z Wydziałem Ochrony Środowiska Urzędu Rejonowego w Szczecinie.
R O Z D Z I A Ł I
Zasady utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości.
Gromadzenie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych w urządzeniach na ten cel przeznaczonych,
Usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych w określonych terminach,
Oczyszczanie za śniegu i lodu oraz usuwanie błota i innych zanieczyszczeń z chodników położonych w obrębie nieruchomości,
Wyposażenie nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów komunalnych oraz utrzymanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym,
Wykaszanie traw i chwastów na terenie nieruchomości. Na obszarze zabudowanym do granicy chodnika a w przypadku braku chodnika na odległość 2,0 metrów od granicy nieruchomości. Czynności o których mowa wyżej należy wykonać 2 razy w roku w miesiącach czerwiec i wrzesień,
Usuwać z terenów nieruchomości zbędne przedmioty / złom, sprzęt gospodarstwa domowego/ dokonać rozbiórki nie nadających się do remontu obiektów budowlanych szpecących otoczenie lub wprowadzających nieład,
Odpady stałe komunalne należy wywozić na gminne wysypisko śmieci, płynne do oczyszczalni ścieków a złom do punktu skupu,
R O Z D Z I A Ł II
Rodzaje urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych oraz terminy ich opróżniania /wywozu/.
Do gromadzenia odpadów stałych należy stosować pojemniki znormalizowane według wzorów powszechnie stosowanych w przedsiębiorstwach oczyszczania.
Nieczystości płynne należy gromadzić w szczelnych odstojnikach /szambach/ lub doprowadzić do kanalizacji sanitarnej.
Pojemniki należy ustawić na terenie nieruchomości lub obok niżej, aby nie utrudniały w ruchu pieszych, pojazdów itp. ponadto powinny być:
a/ tak usytuowane, aby umożliwiało ich opróżnianie,
b/ osłonięte, zapewniające estetyczny wygląd otoczenia,
c/ w dobrym stanie higieniczno - sanitarnym oraz utrzymanie czystości miejsca gromadzenia odpadów,
Na drogach, placach i innych miejscach publicznych należy stosować pojemniki o najmniejszej pojemności i ustawić je w miejscach o natężonym ruchu pieszym,
Usuwanie /opróżnianie/ odpadów komunalnych z urządzeń należy dokonywać z taką częstotliwością, aby nie doprowadzić do ich przepełnienia i fermentacji,
Właściciel, zarządca, użytkownik powinien posiadać:
a/ zawartą umowę z podmiotem usuwającym odpady i dowody płacenia za usługę z podmiotem, który posiada zezwolenie Wójta Gminy,
b/ dowody płacenia za składowanie odpadów na składowisku odpadów stałych.
R O Z D Z I A Ł III
Utrzymanie czystości i porządku na terenie nieruchomości zabudowanej budynkami w zabudowie zagrodowej lub innymi budynkami.
Gromadzenie odpadów komunalnych w urządzeniach do tego przeznaczonych jak w rozdz. 2 pkt. 1, 2.
Gromadzenie odpadów innych niż komunalne służące do wykorzystania gospodarczego /obornik, odpady biologiczne itp./ w miejscach do tego wydzielonych w trwałych odstojnikach. W postaci pryzm okresowych w odległości od budynków mieszkalnych lub użytkowych powyżej 50 m.
W budynkach gospodarczych usytuowanych w obrębie budownictwa wielorodzinnego obornik należy składować w trwałych odstojnikach do tego przeznaczonych. Jednak nie w mniejszej odległości niż 10 metrów od budynków mieszkalnych.
Gromadzenie nieczystości płynnych, tam gdzie nie ma kanalizacji sanitarnej w zbiornikach do tego przeznaczonych /szamba/. Wywóz ich należy dokonać według potrzeb, nie doprowadzając do ich przepełnienia i zbywać do oczyszczalni ścieków.
Przepisy rozdziału II pkt. 4, 5 stosuje się odpowiednio.
R O Z D Z I A Ł IV
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe poza miejscem własnej nieruchomości.
Utrzymanie zwierząt i drobiu na terenie własnej nieruchomości.
Wyprowadzanie psów na uwięzi przez osoby powyżej 10 lat natomiast psy groźne atakujące ludzi w kagańcu.
Usuwanie nieczystości pozostawionych przez psy.
R O Z D Z I A Ł V
Utrzymanie zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej oraz zakazu ich utrzymania na określonych obszarach lub poszczególnych nieruchomościach.
Utrzymanie zwierząt gospodarskich w zabudowaniach trwałych /murowanych/ przeznaczonych na ten cel położonych od lokali mieszkalnych, użytkowych lub budynków mieszkalnych powyżej 50 metrów.
Przepisu rozdziału III pkt. 2, 3, 4 stosuje się odpowiednio.
Usuwanie odpadów do wykorzystania gospodarczego /obornika, odpady biologiczne/ nie rzadziej niż raz na tydzień.
R O Z D Z I A Ł VI
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzenia.
Deratyzacji podlegają budynki gospodarcze, a przede wszystkim:
a/ budynki w których prowadzona jest hodowla zwierząt,
b/ magazyny, lokale użytkowe w których przechowywane są produkty spożywcze,
c/ inne obiekty według zaleceń Państwowego Terenowego Inspektora Sanitarnego.
Deratyzację obiektów wymienionych w pkt. a, b Przeprowadza się dwa razy w roku w okresach wiosna i jesień na koszt właściciela, zarządcy, użytkownika nieruchomości.
Za wykonanie deratyzacji odpowiada właściciel, zarządca, użytkownik nieruchomości.
R O Z D Z I A Ł VII
Osoba wyznaczona przez Zarząd Gminy przeprowadza kontrolę osób ze sposobu wykonywania przez nich obowiązków określonych w zasadach.
Wójt Gminy występuje z wnioskiem o ukaranie do Kolegium ds. Wykroczeń w stosunku do osób odpowiedzialnych za stan czystości i porządku na terenie gminy nie wykonując obowiązków zawartych w niniejszych zasadach.
W sprawach nie uregulowanych w zasadach stosuje się przepisy ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach /Dz. U. Nr 132 poz. 622/.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Jankowska | 23-09-2005 08:52 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 23-09-2005 | |
Ostatnia aktualizacja: | - | 23-09-2005 08:52 |