System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.
eBoi
Jak załatwić sprawę?
eWrota
BIPy jednostek organizacyjnych.
Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy - tekst jednolity
Załącznik do Zarządzenia
Nr 50/2020 Wójta Gminy Karnice
z dnia 25.08.2020 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY
W KARNICACH
W s t ę p
§1
Urząd Gminy jest biurem realizującym zadania i kompetencje Wójta Gminy:
1) własne - wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
2) zlecone - z zakresu administracji rządowej
3) przyjęte - w drodze porozumień administracyjnych
Przy załatwianiu spraw stosuje się postanowienia k.p.a. chyba, że przepisy szczególne stanowią inaczej.
§2
Urząd jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa.
§3
Siedzibą Urzędu jest budynek przy ul. Nadmorskiej 7 w Karnicach
D Z I A Ł I.
Struktura organizacyjna. Struktura stanowisk.
§4
Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:
1. Kierownictwo Urzędu:
- Wójt Gminy - stanowisko z wyboru,
- Zastępca Wójta Gminy - stanowisko z powołania,
- Sekretarz Gminy - umowa o pracę
- Skarbnik Gminy (główny księgowy budżetu) - stanowisko z powołania.
2. Komórki organizacyjne Urzędu (referat, stanowiska pracy) - zatrudnienie na podstawie
umowy o pracę.
Symbol
1/ Referat planowania i finansów Fn
2/ Urząd Stanu Cywilnego USC
3/ Referat Straży Gminnej SG
4/ Referat administracyjno-organizacyjny AO
5/ Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych OIN
5a/ Inspektor ochrony danych osobowych IOD
6/ Stanowiska urzędnicze ds.:
a/ obsługi Rady Gminy i działalności gospodarczej RG, DG
b/ spraw społecznych i obywatelskich SO, EL
c/ planowania przestrzennego, budownictwa, inwestycji i dróg PP, BID
d/ ochrony środowiska i gospodarki odpadami ŚR
e/ geodezji i gospodarki gruntami i nieruchomościami GG
f/ zamówień publicznych i decyzji środowiskowych ZP, DŚ
g/ rolnictwa, leśnictwa , zarządzania kryzysowego i obrony
cywilnej RL, OC, ZK
h/ obsługi informatycznej urzędu i promocji gminy IN, PG
i/ archiwum zakładowego AR
j/ funduszy pomocowych FP
k/ administrator systemów informatycznych ASI
7/ Stanowiska pomocnicze i obsługi
a/ sekretarka
b/ pomoc administracyjna
c/sprzątaczka
d/ kierowca
e/ robotnik gospodarczy
f/ palacz CO
g/ opiekun stadionu/trener
D Z I A Ł II.
Zakresy działania i kompetencji kierownictwa
oraz komórek organizacyjnych Urzędu.
§ 5
1. Kierownikiem Urzędu jest Wójt Gminy.
2. Wójt kieruje Urzędem przy pomocy Zastępcy Wójta, Sekretarza i Skarbnika
Gminy.
3. Wójt jest Szefem OC Gminy
4. Do wyłącznych kompetencji Wójta należy:
1/ organizowanie pracy Urzędu,
2/ kierowanie bieżącymi sprawami Gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz,
3/ prowadzenie gospodarki finansowej gminy,
4/ wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
5/ składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej
działalności Gminy,
6/ ogłaszanie uchwał Rady Gminy, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania
z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie
Obrachunkowej,
7/ wykonywanie uchwał Rady Gminy,
8/ przedkładanie na sesji Rady Gminy sprawozdań z wykonania uchwał,
9/ reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym
oraz przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej,
10/ zarządzanie mieniem gminnym zgodnie z jego przeznaczeniem i składanie w tych
sprawach wniosków i propozycji Radzie Gminy,
11/ koordynowanie służb użyteczności publicznej.
12/ ustalanie regulaminu pracy Urzędu,
13/ uczestniczenie w pracach związków i porozumień między gminnych oraz
wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień,
14/ załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz interpelacji radnych,
15/ gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu,
16/ organizowanie akcji ratowniczej w przypadku klęsk żywiołowych i katastrof,
17/ wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników
Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
18/ koordynowanie opieki zdrowotnej na terenie gminy w zakresie obowiązujących
przepisów prawa,
19/ podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym,
które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów,
20/ organizowanie współdziałania z samorządem mieszkańców wsi oraz jednostkami
organizacyjnymi gminny,
21/ współdziałanie z innymi instytucjami w realizacji gminnego programu profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych.
22/ nadzór nad świetlicami wiejskimi, bibliotekami oraz działalnością z zakresu kultury
fizycznej i sportu,
23/ koordynowanie Ochotniczymi Strażami Pożarnymi w tym administrowanie
remizami i jednostkami bojowymi,
24/ wykonywanie ustawowych zadań i obowiązków szefa OC Gminy
25/ koordynowanie spraw z zakresu gospodarki komunalnej, w tym robót publicznych.
§ 6
Do zadań Zastępcy Wójta należy w szczególności:
1/ sprawowanie funkcji Wójta w razie jego nieobecności lub niemożliwości pełnienia przez niego obowiązków.
2/ wykonywanie zadań powierzonych przez Wójta zgodnie z jego wskazówkami i poleceniami.
3/ na podstawie upoważnienia wydanego przez Wójta wydawanie decyzji
w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, o ile przepisy szczególne nie stanowią inaczej.
4/ prowadzenie działań związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych, głównie europejskich, oraz prowadzenie całokształtu spraw związanych z realizacją dofinansowanych projektów,
5/ pozyskiwanie informacji o inicjatywach Unii Europejskiej służących integracji Polski ze strukturami europejskimi, zwłaszcza o dostępnych programach unijnych przeznaczonych na rozwój lokalny i regionalny,
6/ prowadzenie promocji realizowanych przez gminę projektów unijnych,
7/ pozyskiwanie również innych środków pozabudżetowych.
8/ opracowywanie i publikowanie informacji o strukturze społeczno-gospodarczej
Gminy, kierunkach rozwoju, potrzebach inwestycyjnych wraz z ich upowszechnianiem:
9/Współpraca z instytucjami, przedsiębiorstwami na terenie Gminy w zakresie
pozyskiwania środków unijnych
10/Realizacja współpracy z zagranicą.
§7
Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:
1/ zapewnienie warunków sprawnego funkcjonowania Urzędu,
2/ organizacja pracy biura i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne
komórki organizacyjne,
4/ nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
5/ nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw
obywateli,
6/ zapewnienie skutecznego sposobu publikowania prawa miejscowego, obwieszczeń
oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,
7/ inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników
samorządowych,
8/ prowadzenie spraw kadrowych Urzędu, Ośrodka Pomocy Społecznej, kierowników
jednostek organizacyjnych gminy w tym:
a/ prowadzenie spraw reklamacji wojskowej pracowników,
b/ prowadzenie całości spraw dotyczących dyscypliny pracy i uprawnień pracowników,
c/ wnioskowanie o przyznanie odpowiedniej wysokości wynagrodzenia dla
pracowników Urzędu
d/ sporządzanie projektów zakresów czynności,
9/ koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,
10/ wydawanie poświadczeń urzędowych,
11/ współdziałanie z Powiatowym Urzędem Pracy,
12/ prowadzenie spraw z zakresu oświaty i szkolnictwa na terenie gminy,
13/ prowadzenie archiwum Urzędu
14/ sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad referatem administracyjno-organizacyjnym
15/ wykonywanie innych prac zleconych przez Wójta.
§ 8
Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
1/ opracowywanie projektów budżetu Gminy,
2/ kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,
3/ wykonywanie budżetu i organizowanie gospodarki finansowej gminy oraz jednostek
organizacyjnych,
4/ opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,
5/ opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy
i zgłaszanie swoich propozycji Wójtowi i Radzie Gminy,
6/ kontrola finansowa jednostek organizacyjnych gminy i sołectw,
7/ prowadzenie księgowości i ewidencji majątku gminy,
8/ organizowanie pracy referatu planowania i finansów, w tym:
a/ zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania referatu z obowiązującymi
przepisami prawa,
b/ nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
c/ nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw
obywateli,
d/ zapewnienie przestrzegania dyscypliny w referacie,
e/ nadzorowanie zachowania tajemnicy skarbowej i służbowej w referacie.
§ 9
Do zadań Referatu Planowania i Finansów, którym kieruje Skarbnik Gminy (Główny Księgowy Budżetu), należy w szczególności:
1/ przygotowywanie projektu budżetu gminy,
2/ prowadzenie funduszy celowych,
3/ wykonywanie budżetu, prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy oraz
przedkładanie Wójtowi wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej,
4/ naliczanie i pobór podatków oraz opłat lokalnych, a także prowadzenie kontroli w tym
zakresie,
5/ kontrole gospodarki finansowej jednostek i zakładów, sołectw innych jednostek
organizacyjnych gminy,
6/ prowadzenie obsługi kasowej i księgowej,
7/ prowadzenie ewidencji składników mienia gminy oraz zmian w tym zakresie,
8/ współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową, Urzędem Skarbowym, bankiem
prowadzącym rachunek gminy oraz instytucjami finansowymi,
9/ opracowywanie wymaganej sprawozdawczości w zakresie prowadzonych spraw,
10/ opracowywanie i wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów
szczególnych,
11/ prowadzenie księgowości jednostek organizacyjnych
§10
Do zakresu działania Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1/przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński;
2/przyjmowanie oświadczeń o wyborze nazwiska jakie będą nosić małżonkowie i dzieci zrodzone z małżeństwa;
3/przyjmowanie oświadczeń o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu;
4/przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa;
5/przyjmowanie oświadczeń o:
a/ powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa,
b/ uznaniu dziecka (także w przypadku grożącego niebezpieczeństwa),
c/ nadaniu dziecku nazwiska męża, wskazanie kandydata na opiekuna prawnego;
6/sporządzanie aktów urodzeń, małżeństw i zgonów w oparciu o prowadzoną dokumentację;
7/sporządzanie wzmianek dodatkowych w aktach stanu cywilnego;
8/wydawanie decyzji w sprawie o uzupełnieniu treści aktu stanu cywilnego, który nie zawiera wszystkich danych;
9/sporządzanie i wydawanie wypisów z aktów stanu cywilnego;
10/sporządzanie aktów urodzeń nieznanych rodziców na podstawie postanowienia sądu;
11/spisywanie treści aktów stanu cywilnego sporządzonych w księgach utraconych;
12/ustanowienie pełnomocnika w sprawach przysposobionych;
13/składanie urzędowo poświadczonych dokumentów w celu odtworzenia akt sądowych w przypadku wezwania sądu;
14/wywieszanie w siedzibie Urzędu Gminy ogłoszeń w sprawie ustalenia kuratora dla strony, której miejsce pobytu jest nieznane;
15/przyjmowanie oświadczeń ostatniej woli złożonej przez spadkobierców ustnie do protokołu;
§11
Do zadań Referatu Straży Gminnej należy w szczególności:
1/ ochrona porządku w miejscach publicznych;
2/ czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym;
3/ współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie ratowania życia i zdrowia obywateli, 4/pomoc w usuwaniu awarii technicznych i skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń;
5/ zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed dostępem osób postronnych lub zatarciem śladów i dowodów, do momentu przybycia właściwych służb, a także ustalenie w miarę możliwości świadków zdarzenia;
6/ ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności publicznej;
współdziałanie z organizatorami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych;
7/ doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień lub miejsca ich zamieszkania, jeżeli osoby te swoim zachowaniem dają powód do zgorszenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu lub zdrowiu innych osób;
8/ informowanie społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnianiu przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi;
9/konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb Gminy;
10/ sprawdzanie wykonania przez właścicieli nieruchomości obowiązków wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 ze zmianami);
11/ kontrolowanie prawidłowości oznakowania ulic, w tym znaków drogowych, oświetlenia ulic, prawidłowego funkcjonowania punktów oświetleniowych oraz estetyki napisów, miejsc plakatowania i ogłoszeń;
12/ współdziałanie z Gminną Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;
współdziałanie z właściwymi organami, służbami lub instytucjami w zakresie informowania o:
a/ przestępstwach,
b/ wykroczeniach, których ściganie nie należy do Straży,
c/ zauważonych awariach w sieciach: gazowej, telekomunikacyjnej, wodno-kanalizacyjnej i energetycznej,
d/ uszkodzeniach i stanie nawierzchni ulic oraz oznakowania robót prowadzonych w pasie drogowym;
13/ realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy;
14/ wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań Straży.”
§ 12
Do zadań Referatu Administracyjno-organizacyjnego, którym kieruje Sekretarz Gminy należy w szczególności:
1/ prowadzenie kancelarii i sekretariatu Urzędu,
2/ zapewnienie obsługi organizacyjnej Wójtowi i Zastępcy Wójta
3/ udzielanie informacji o kompetencjach organów gminy,
4/ prowadzenie ewidencji przepisów gminnych i udostępnianie ich do wglądu,
5/ prowadzenie ewidencji i kierowanie do załatwienia skarg oraz wniosków składanych
do Urzędu,
6/ prowadzenie ewidencji upoważnień i pełnomocnictw
7/ewidencjonowanie zarządzeń wójta
8/ przekazywanie do realizacji komórkom organizacyjnym ukazujących się przepisów
prawnych (ustaw, rozporządzeń),
9/ obsługa centrali telefonicznej i faxu
10/prenumerata czasopism i dzienników urzędowych
11/ zaopatrzenie w materiały biurowe Urzędu,
12/dbałość o wygląd budynku Urzędu i jego otoczenia oraz tablic ogłoszeniowych
13/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
§13
Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:
1/ Opracowanie i realizacja planu ochrony informacji niejawnych w gminie Karnice.
2/ Zapewnienie ochrony informacji niejawnych.
3/ Ochrona systemu sieci teleinformatycznej poprzez pion ochrony.
4/ Zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu Gminy.
5/ Kontrole planowe i doraźne w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.
6/ Okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu informacji w tym w urządzeniach teleinformatycznych (komputerach).
7/Szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
8/ Opracowanie szczegółowych wymagań w zakresie ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą ,, zastrzeżone".
9/ Określenie stanowisk i rodzajów prac, z którymi może łączyć się dostęp do informacji niejawnych, prowadzenie wykazu osób i stanowisk gdzie wymagane jest poświadczenie bezpieczeństwa.
10/ Prowadzenie postępowań sprawdzających z pracownikami mającymi dostęp do informacji niejawnych.
11/ Nadzór na prowadzeniem kancelarii tajnej a w szczególności:
a) przyjmowanie, rejestrowanie, przechowywanie i wysyłanie dokumentów zawierających informacje niejawne,
b) prowadzenie wymaganych rejestrów dokumentów,
c) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów niejawnych ,
d) udostępnianie lub wydawanie dokumentów zawierających informacje niejawne,
e) egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
f) kontrolowanie przestrzegania właściwego sposobu oznaczania i rejestrowania dokumentów zawierających informacje niejawne,
g) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami, które zostały udostępnione pracownikom,
h) przygotowywanie decyzji na przechowywanie dokumentów zawierających informacje niejawne poza Kancelarią Tajną.
§ 14
Do zadań stanowiska pracy do spraw Obsługi Rady Gminy i działalności gospodarczej
1/ obsługa kancelaryjna i organizacyjno-techniczna Rady Gminy w tym:
a/ organizowanie posiedzeń Rady,
b/ organizowanie posiedzeń Komisji Rady,
c/ prowadzenie dokumentacji Rady i komisji Rady,
d/ prowadzenie ewidencji oraz publikacja uchwał Rady Gminy, przedstawianie ich
Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej w trybie art.90 ustawy
o samorządzie,
e/ prowadzenie ewidencji wniosków i interpelacji radnych,
2/ organizacja współpracy z sołectwami
3/ pełnienie funkcji Zastępcy Kierownika USC
4/ prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,
5/ inicjowanie przedsięwzięć gospodarczych i prowadzenie działalności informacyjnej o
potrzebach i możliwościach gminy w tym zakresie,
6/ gromadzenie informacji z zakresu tworzenia i finansowania małej przedsiębiorczości,
7/ wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,
8/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
§15
Do zadań stanowiska pracy do spraw społecznych i obywatelskich, |
w szczególności należy:
1/ ewidencja ludności i wydawanie dowodów tożsamości,
2/ prowadzenie spraw wojskowych
a/ przeprowadzenie komisji przedpoborowej,
b/ wezwanie na komisję przedpoborową.
3/ wydawanie decyzji o uznaniu poborowego za jedynego żywiciela rodziny,
4/ opracowywanie i wykonywanie zadań z zakresu administracji rządowej określonych
w ustawach, dotyczących spraw w obywatelskich ( z ustawy z dnia 15 lutego 1962 r.
o obywatelstwie polskim),
5/ wydawanie decyzji na zameldowanie i wymeldowanie,
6/ prowadzenie rejestru wyborców,
7/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
§ 16
Do zadań stanowiska pracy do spraw planowania przestrzennego, budownictwa, inwestycji i dróg należy w szczególności:
1/ prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach o wydanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
2/ współdziałanie z administracją rządową w sprawach nadzoru budowlanego
i urbanistyczno-architektonicznego,
3/ realizowanie zadań z zakresu prawa budowlanego przejętych w drodze porozumienia
z administracją rządową,
4/współdziałanie przy opracowywaniu rocznych planów remontu zasobu komunalnego Gminy;
5/ przeciwdziałanie zagrożeniom wynikającym ze stanu technicznego realizacji robót
budowlano-montażowych, remontów i rozbiórek,
6/ przygotowywanie terenów budowlanych, współdziałanie z innymi podmiotami
realizującymi inwestycje na terenie gminy,
7/ koordynowanie i wspieranie przedsięwzięć inwestycyjnych gminy,
opiniowanie, nadzór, kosztorysowanie i rozliczanie inwestycji gminnych
8/prowadzenie spraw w zakresie zarządzania i utrzymania cmentarzy gminnych:
prowadzenie dokumentacji (rejestru) miejsc (kwater) na cmentarzach,
koordynowanie przedsięwzięć związanych z naliczaniem i pobieraniem opłat cmentarnych;
9 /prowadzenie spraw w zakresie zarządzania i utrzymania dróg gminnych
a)opracowywanie planów remontów, modernizacji i bieżącego utrzymania dróg gminnych;
b) prowadzenie ewidencji dróg;
c) dokonywanie rocznych przeglądów dróg gminnych;
d) wydawanie decyzji za zajęcie pasa drogowego na drogach gminnych
e) koordynacja działalności w zakresie budowy i utrzymania przystanków autobusowych;
f) przeprowadzanie kontroli naruszania pasów drogowych dróg gminnych
i egzekwowanie przywrócenia stanu pierwotnego;
10/ współpraca z zarządem dróg wojewódzkich, powiatowych w zakresie zarządzania tymi
drogami;
11/ nadawanie nieruchomościom numerów porządkowych,
12/ wykonywanie zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej Gminy,
13/ wydawanie zezwoleń i opiniowanie w zakresie przewozów regularnych,
14 / wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.”
§ 17
Do zadań stanowiska ds. ochrony środowiska i gospodarki odpadami należy w szczególności:
1/ wykonywanie zadań związanych z ochroną środowiska i gospodarką wodną,
2/ prowadzenie dokumentacji stanu przyrody,
3/ wykonywanie zadań związanych z gospodarką odpadami,
4/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
§ 18
Do zadań stanowiska pracy do spraw geodezji i gospodarki gruntami
i nieruchomościami należy w szczególności:
1/ zarządzanie zasobami gruntów komunalnych gminy - stanowiących mienie komunalne,
a/ prowadzenie spraw związanych z dzierżawami gruntów i najem lokali,
b/ prowadzenie spraw związanych ze sprzedażą mienia gminy,
c/ organizowanie przetargów,
d/ przekazywanie w zarząd użytkowanie oraz użyczenie,
e/ dokonywanie zamiany gruntów,
f/ prowadzenie rejestru rat rocznych - przy rozłożeniu sprzedaży na raty,
g/ dokonywanie zmian w księgach wieczystych,
2/ prowadzenie spraw obrotu, ewidencji gruntów i budynków, rozgraniczenie podziału i
wywłaszczania nieruchomości stanowiących mienie komunalne oraz przeznaczania
gruntów pod budownictwo,
3/ prowadzenie spraw związanych z rozliczeniem opłaty rocznej za użytkowanie
wieczyste,
4/ kierowanie wniosków do administracji rządowej o wywłaszczenie gruntów,
5/ zatwierdzanie wstępnego podziału gruntów zgodnie z planem zagospodarowania,
6/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.
§ 19
Do zadań stanowiska do spraw zamówień publicznych i decyzji środowiskowych należy w szczególności:
1/ przygotowanie dokumentacji przetargowej;
2/ przeprowadzanie postępowań o udzielenie zamówień publicznych;
3/ prowadzenie ewidencji zamówień publicznych;
4/ kontrola realizacji udzielonych zamówień;
5/ sporządzanie rocznego planu zamówień publicznych.
6/ prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach o wydanie decyzji o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
7/ prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawach o wydanie decyzji o wydanie decyzji o lokalizacji inwestycji celu publicznego
8/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta.”
§ 20
Do zadań stanowiska ds. rolnictwa, leśnictwa, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej należy w szczególności:”
W zakresie rolnictwa i leśnictwa:
1/ inicjowanie przedsięwzięć na rzecz wzrostu produkcji rolnej,
2/ współdziałanie z inwestorami w realizacji inwestycji w rolnictwie,
3/ kontrola wykorzystania gruntów zgodnie z ich przeznaczeniem oraz decydowanie
o wyłączeniu ich z produkcji rolnej,
4/ prowadzenie spraw rekultywacji gruntów, które utraciły przydatność do produkcji
rolnej,
5/ współpraca ze służba weterynaryjną w zwalczaniu chorób zakaźnych i organizacji
profilaktyki weterynaryjnej,
6/ koordynowanie prac związanych z melioracja gruntów,
7/ współdziałanie z dzierżawcą lub zarządcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu
łowieckim obszaru gminy, w szczególności w zakresie ochrony zwierzyny bytującej
na terenie gminy,
8/ realizowanie zadań własnych wynikających z ustawy o zagospodarowaniu lasów nie
stanowiących własności państwa,
W zakresie obrony cywilnej:
1/ planowanie i koordynowanie działalności w zakresie obrony cywilnej;
2/ opracowanie i aktualizowanie planów obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem tych planów przez jednostki organizacyjne;
3/ nadzór nad utrzymaniem w pełnej sprawności stanu powszechnego ostrzegania i alarmowania ludności;
4/ prowadzenie doraźnych kontroli okresowych treningów zgrywających i szkoleń w zakresie OC;
5/ szkolenie ludności z zakresu powszechnej samoobrony;
6/ nadzorowanie szkolenia kadry kierowniczej w zakładach pracy w zakresie powszechnej samoobrony;
7/ opracowanie wytycznych Szefa Obrony Cywilnej Gminy w zakresie OC w zakładach pracy;
8/ prowadzenie akcji ratunkowych w rejonie rażenia;
9/ opracowywanie wniosków w zakresie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz OC;
10/utrzymanie stałej gotowości technicznej sprzętu OC;
11/ zapewnienie ochrony publicznym ujęciom i urządzeniom przed skażeniem oraz zaciemnianie i wygaszanie oświetlenia;
12)/zaopatrywanie formacji OC w sprzęt techniczny, umundurowanie oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie:
a) prowadzenie magazynu sprzętu OC,
b) nadzór nad utrzymaniem sprzętu i jego właściwym wykorzystaniem.
W zakresie obronności:
1/ wydawanie zaświadczeń w sprawie powszechnego obowiązku obrony:
a) organizowanie doręczeń,
b) organizowanie środków transportu;
2/ wykonywanie zobowiązań na rzecz mobilizacji sił zbrojnych - wydawanie decyzji w tym zakresie:
a) o zajęciu budynków, pomieszczeń i terenów na cele przejściowego zakwaterowania sił zbrojnych,
b) przygotowania do samoobrony,
c) w sprawach świadczeń osobistych i rzeczowych;
3/ organizowanie akcji kurierskiej w ramach współpracy z organami wojskowymi;
4/ ustalanie dla jednostek organizacyjnych zadań w zakresie powszechnego obowiązku obrony;
5/ realizacja regulaminu stałego dyżuru.
W zakresie Zarządzania Kryzysowego
1/ przygotowywanie planów przed powodzią oraz suszą;
2/ nadzór i współpraca z zakładem Wodociągów i Kanalizacji w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzanie ścieków;
3/ współpraca z samorządem powiatowym i gminami sąsiednimi w zakresie podejmowania działań ochrony przed kataklizmami;
4/ nadzorować współdziałania służb działających na terenie gminy w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych;
5/ koordynowanie akcji społecznych na obszarze zagrożonym lub dotkniętym klęska żywiołową i współdziałanie w tym zakresie z organizacjami społecznymi;
6/ zapewnienie całodobowych dyżurów w budynku Urzędu w przypadku wystąpienia klęsk żywiołowych w celu sprawnej koordynacji zadań oraz zapewnienie stałej łączności.”
§ 21
Do zadań stanowiska ds. obsługi informatycznej i promocji gminy należy w szczególności:
1/wykonywanie czynności związanych z bieżącym umieszczaniem i aktualizacją informacji na stronie internetowej Urzędu Gminy i Biuletynie Informacji Publicznej.
2/administrowanie siecią komputerową Urzędu.
serwis i konfiguracja sprzętu informatycznego oraz nadzór nad jego prawidłowym działaniem.
3/koordynacja i realizacja zakupu sprzętu i usług informatycznych w Urzędzie.
4/organizacja szkoleń oraz bieżące instruowanie i szkolenie w zakresie obsługi sprzętu komputerowego i oprogramowania.
5/inwentaryzacja sprzętu komputerowego i oprogramowania zainstalowanego
w Urzędzie.
6/wdrażanie postępu technicznego w informatyzacji Urzędu.
7/ kontrola bezpieczeństwa informacji i ochrony danych osobowych, wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji.
8/ nadzór, serwis i konfiguracja sprzętu informatycznego w jednostkach organizacyjnych gminy
9/współpraca z merytorycznymi stanowiskami przy realizacji wszelkich form
promocji: przygotowywanie materiałów reklamowych, folderów, wydawnictw
i materiałów promocyjnych Gminy.
10/współuczestniczenie w przygotowaniu wydarzeń o charakterze reprezentacyjnym
z udziałem przedstawicieli Gminy.
11/współpraca z administracją państwową i samorządową wszystkich szczebli
w zakresie wspólnych działań promocyjnych.
12/współpraca z instytucjami, przedsiębiorstwami na terenie Gminy w zakresie
pozyskiwania środków unijnych oraz promowania Gminy.
13/ opracowywanie graficzne i skład materiałów promocyjnych
14/ wykonywanie innych zadań zleconych przez Wójta
§ 22
Do zadań stanowiska ds. archiwum zakładowego należy w szczególności:
1/ przyjmowanie dokumentacji z poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu,
2/ przechowywanie i zabezpieczanie zgromadzonej dokumentacji oraz prowadzenie jej ewidencji,
3/ prowadzenie skontrum dokumentacji,
4/porządkowanie przechowywanej dokumentacji przejętej w latach wcześniejszych w stanie nieuporządkowanym,
5/ udostępnianie przechowywanej dokumentacji,
6/przeprowadzanie kwerend archiwalnych, inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej oraz udział w jej komisyjnym brakowaniu,
7/ przygotowywanie materiałów archiwalnych do przekazania i udział w ich przekazaniu do właściwego archiwum państwowego,
8/sporządzanie rocznych sprawozdań z działalności archiwum zakładowego i stanu dokumentacji w archiwum zakładowego,
9/ doradzanie komórkom organizacyjnym w zakresie właściwego postępowania z dokumentacją,
10/ kontrolowanie wszystkich komórek organizacyjny
§ 22a
Do zadań stanowiska ds. funduszy pomocowych należy w szczególności:
1/ Pozyskiwanie środków finansowych z funduszy Unii Europejskiej i innych źródeł zewnętrznych na realizacje zadań Gminy.
2/ Przygotowywanie propozycji dotyczących zadań Gminy kwalifikujących się do wsparcia w ramach funduszy Unii Europejskiej.
3/ Opracowywanie w formie elektronicznej i pisemnej wniosków do właściwych organów o przyznanie funduszy i innych środków pomocowych.
4/ Współpraca z instytucjami, jednostkami i zakładami budżetowymi w zakresie pozyskiwania środków pomocowych.
5/ Monitorowanie, ocena i rozliczanie realizowanych projektów.
6/Tworzenie dokumentacji i projektów(programów) pozwalających na pozyskiwanie funduszy pomocowych krajowych i unijnych.
7/ Opracowywanie i modyfikowanie planów rozwoju lokalnego oraz strategii rozwoju Gminy.
8/ Prowadzenie dokumentacji związanej z realizacją zadań na zajmowanym stanowisku w tym dotyczącej poniesionych wydatków związanych z realizacją poniesionych projektów.
9/ Realizacja współpracy z zagranicą”
§ 22b
Do zadań inspektora ochrony danych osobowych należy w szczególności:
1/zapewnienia przetwarzania danych osobowych zgodnie z zasadami przetwarzania wynikającymi z przepisów RODO,
2/oceny skutków dla ochrony danych,
3/wypełniania obowiązku informacyjnego,
4/zapewnienia stopnia bezpieczeństwa odpowiadającego ryzyku,
5/ochrony praw osób, których dane dotyczą;
6/współpracy z organem nadzorczym;
7/zgłaszania naruszenia bezpieczeństwa do organu nadzorczego oraz osób, których dane dotyczą;
8/prowadzenia rejestru czynności przetwarzania;
9/prowadzenia rejestru naruszeń,
10/informowania administratora, podmiotu przetwarzającego oraz pracowników, którzy przetwarzają dane osobowe, o obowiązkach spoczywających na nich na mocy RODO oraz innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych
i doradzaniem im w tej sprawie;
11/ monitorowania przestrzegania RODO, innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
12/ udzielania zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 RODO;
13/pełnienia funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, gdy przetwarzanie powodowałoby wysokie ryzyko, gdyby administrator nie zastosował środków w celu zminimalizowania tego ryzyka oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
14/przeprowadzania szkoleń z zakresu ochrony danych osobowych.
§ 22c
Do zadań administratora systemów informatycznych należy w szczególności:
1/podejmowanie działań korygujących oraz zapobiegających wystąpieniu incydentu;
2/zarządzanie hasłami wykorzystywanymi przez użytkowników systemu informatycznego;
3/zarządzanie ewidencją oprogramowania;
4/instalowanie, odinstalowywanie oraz obsługa techniczną oprogramowania;
5/zakładanie kont oraz nadawanie uprawnień w systemie informatycznym;
6/podejmowanie działań przeciwdziałających szkodliwemu oprogramowaniu;
7/zarządzanie skrzynkami e-mailowymi wykorzystywanymi przez pracowników;
8/nadzorowanie zgodnego z Polityką Bezpieczeństwa Informacji serwisowania urządzeń;
9/wykonanie kopii bezpieczeństwa;
10/zarządzanie licencjami oprogramowania;
11/zarządzanie programami antywirusowymi;
12/zarządzanie sieciami.
§ 23
Zadania wspólne dla wszystkich stanowisk:
1/ posiadanie i znajomość przepisów prawnych,
2/ ciągła aktualizacja przepisów prawnych, znajomość orzecznictwa,
3/ kontakty z mieszkańcami i administracją rządową,
4/ sygnalizowanie Wójtowi o stwierdzonych nieprawidłowościach,
5/ wykonywanie zadań dodatkowych związanych z potrzebą chwili powierzonych przez
Wójta,
6/ wykonywanie uchwał Rady Gminy i zarządzeń Wójta,
7/ zgłaszanie Wójtowi wniosków o uzyskanie opinii stosownych komisji Rady przy
załatwianiu spraw indywidualnych,
8/ planowanie zadań rzeczowych i finansowych potrzebnych do opracowania budżetu
gminy.
D Z I A Ł III
Uprawnienia do podpisywania decyzji
§ 24
1. Wójt podpisuje zarządzenia, pisma, rozstrzygnięcia i materiały dotyczące kompetencji
określonych w § 5 ust. 4 niniejszego regulaminu.
2. Projekty pism i rozstrzygnięć przedkładają Wójtowi do podpisu pracownicy Urzędu,
którzy odpowiadają za merytoryczną prawidłowość i zgodność z prawem
przygotowywanych materiałów.
3. Wójt może upoważnić imiennie pracowników do załatwiania spraw i wydawania
decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej - w drodze
zarządzenia wewnętrznego.
4. Czynności o charakterze przygotowawczym, technicznym i inne o podobnym
charakterze nie wyłączając korespondencji, jeżeli nie stanowią rozstrzygnięcia sprawy,
wykonywane i podpisywane są przez pracowników we własnym zakresie, zgodnie z
podziałem czynności.
D Z I A Ł IV
Przepisy końcowe
§ 25
Regulamin pracy Urzędu Gminy stanowi odrębny akt ustalony zarządzeniem Wójta.
§ 26
Wymagane kwalifikacje pracowników samorządowych określa rozporządzenie Rady
Ministrów w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych.
§ 27
Zmiana regulaminu następuje zarządzeniem Wójta Gminy.
Załączniki do pobrania
Pobierz | Rozpakuj |
---|---|
Pobierz spakowane pliki | Rozpakuj pliki i pobierz |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Sylwia Jankowska | 25-08-2020 13:11 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Sylwia Jankowska | 25-08-2020 |
Ostatnia aktualizacja: | - | 25-08-2020 13:11 |